In the role of astronauts, the members of 5 crews (15-30 players) must explore the 3 worlds of an imaginary galaxy named Pietrarubbia after the work that Pomodoro himself considers the epitome of his career.
The goal is to collect and select – in a word, archive – the objects that Arnaldo Pomodoro chose to describe himself to boys and girls.
The videogame is complemented by a set of 100 cards designed using materials from the artist’s archive.
By interacting with a fantastical digital world and an array of analog tools, girls and boys can investigate Arnaldo Pomodoro’s identity in order to learn how to construct their own.
press
“Missione Pietrarubbia è basata sull’archivio dello scultore Arnaldo Pomodoro ed è pensata per divulgarne l’opera e la biografia. Il titolo e i nomi dei mondi che gli studenti esplorano riprendono il complesso scultoreo The Pietrarubbia Group, opera in qualche modo riassuntiva del percorso di Pomodoro, e così si richiamano a opere dell’artista e alle sue influenze i nomi dei luoghi che incontriamo, le strutture, gli oggetti e le soluzioni agli enigmi.”
Matteo Lupetti, A scuola con il videogioco dell’archivio di Arnaldo Pomodoro, in Artribune, 11 novembre 2022
“È il cosmo che ritorna e affascina sempre. Il videogame interattivo per le scuole Missione Pietrarubbia, ispirato all’opera dell’artista, è ambientato in una galassia remota…”
Mauro Querci, Arnaldo Pomodoro: i miei 96 anni spaziali, in Panorama, 9 novembre 2022
credits
A game by
We Are Muesli
Claudia Molinari
Matteo Pozzi
Art direction
Claudia Molinari
Game design
Matteo Pozzi
Visual design
Federico Gambarana
Nicolò Marchetti
Filippo Taveri
Game writing
Benedetta Pierfederici
Game development
Leonardo Codamo
Mauro Vanetti
Sound design
Edoardo Fracassi
Guglielmo Torelli
With the contribution of
Within the project SMARTSCHOOLING by
With the collaboration of